Informacja dla kierowników aptek szpitalnych i działów farmacji
Szanowni Państwo, w związku ze zgłaszanymi problemami w realizacji „leków na ratunek” związany z dostawami leków do placówki, za którą to usługę hurtownie żądają specjalnej opłaty transportowej o różnej wysokości oraz problemami z odbiorem własnym leków, zalecamy aby:
1. wpisywać do warunków przetargu, sposób rozwiązania tego problemu, tak aby obowiązek dostaw leków na ratunek wynikał z zawartej umowy,
2. do aktualnych umów zaproponować sporządzenie aneksów, które będą regulować tryb i ewentualną odpłatność za dostawy leków na ratunek.
Ponadto, w celu uniknięcia w przyszłości zarzutów o niedopełnieniu obowiązków przez kierownika apteki szpitalnej lub działu farmacji, zalecamy skierować do kierownictwa podmiotu prowadzącego placówkę pisma ze zgłoszeniem problemu i prośbą o aneksowanie istniejącej umowy tak, aby regulowała dostawy leków na ratunek i umieszczenie tego problemu w warunkach przyszłych przetargów.
Radca prawny Śląskiej Izby Aptekarskiej
Krystian Szulc